Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies

Organisation

Direktionen i Skatteankestyrelsen består af:

Direktør Anette Hummelshøj

Direktør Anette Hummelshøj

undefined

Afdelingschef i Stabsafdelingen, Dorthe Hertz

Pernille Møller Tronborg

Afdelingschef i Vurderingsafdelingen, Pernille Møller Tronborg

undefined

Afdelingschef i Skatteafdelingen, Helle Smidt Gori

Organisationen

undefined

Du finder en oversigt over kontorer, medarbejdere og telefonnumre her.

Stabsafdelingen er opdelt i områderne Ledelsessekretariat, Økonomi og Administration, HR, Digitalisering, Udvikling, Styring og Sagsadministration.

Vurderingsafdelingen omfatter otte fagkontorer: seks kontorer der behandler sager om fradrag for forbedringer i grundværdien (FFF), et kontor der behandler sager om vurdering af erhvervsejendomme og et kontor, der behandler sager om vurdering af almindelige ejerboliger og motorkøretøjer. Vurderingsafdelingens taskforce arbejder med tværgående koordinering, udviklingsopgaver og kompetenceudvikling på vurderingsområdet.

Skatteafdelingen omfatter fire fagkontorer: Erhvervsbeskatning; Selskabs- og kapitalbeskatning; Moms, told og afgifter og Personbeskatning og inddrivelse. Enheden Generel Jura behandler spørgsmål, der går på tværs af Skatteafdelingen og på tværs af hele styrelsen. Journalernes hovedfunktioner er sagsoprettelse, understøttelse af sagsbehandlingen i fagkontorerne og sagsafslutning.

På Skatteministeriets hjemmeside kan du læse mere om den overordnede organisering på hele ministerområdet.