Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies

Organisation

Direktionen i Skatteankestyrelsen består af:

Direktør Anette Hummelshøj

Direktør Anette Hummelshøj

undefined

Afdelingschef i Stabsafdelingen, Dorthe Hertz

Pernille Møller Tronborg

Afdelingschef i Vurderingsafdelingen, Pernille Møller Tronborg

undefined

Afdelingschef i Skatteafdelingen, Helle Smidt Gori

Oversigt over organisationen

undefined

Stabsafdelingen understøtter klagesagsbehandlingen inden for områderne Ledelsessekretariat, Økonomi og Administration, HR, Digitalisering, Udvikling, Styring og Sagsadministration. Sagsadministrationens hovedfunktioner er sagsoprettelse, understøttelse af sagsbehandlingen i fagkontorerne og sagsafslutning.

Vurderingsafdelingen behandler klager inden for fagområderne fradrag for forbedringer i grundværdien (FFF), erhvervsejendomsvurdering, vurdering af almindelige ejerboliger, motorkøretøjer og grundværdi. Enheden Taskforce arbejder med tværgående koordinering, udviklingsopgaver og kompetenceudvikling på vurderingsområdet.

Skatteafdelingen behandler klager inden for fagområderne erhvervs-, selskabs- og kapitalbeskatning, moms, told, afgifter, personbeskatning og inddrivelse.

Enheden Generel Jura behandler spørgsmål, der går på tværs af hele styrelsen. 

Du finder en oversigt over kontorer, medarbejdere og telefonnumre her.

På Skatteministeriets hjemmeside kan du læse mere om den overordnede organisering på hele ministerområdet.