Gå til indhold

Sådan sendes vurderingen ud

Som boligejer får man en række oplysninger om ejendommen, inden man får vurderingen og mulighed for at klage over den.

Inden vurderingen af en ejendom sendes, får boligejeren de oplysninger, som Vurderingsstyrelsen mener, er væsentlige for vurderingen. Det kaldes deklarationen. Hvis der er fejl i data, eller der mangler oplysninger, skal boligejeren give Vurderingsstyrelsen besked inden for 4 uger.

Boligejerne får besked om vurderingen med Digital Post

Boligejeren får besked med Digital Post, når Vurderingsstyrelsen har vurderet ejendommen.

Vurderingen og klagevejledningen ligger på Vurderingsportalen

Vurderingen kan ses på Vurderingsportalen.

Her får boligejeren også mere at vide om klagemulighederne og klagefristen. Klagevejledningen finder du enten i dokumentet med vurderingen eller i et separat dokument Kompensation og/eller klage.

Læs om klagemuligheder på Vurderingsportalen

Samtidig med 2020-vurderingen kan du klage over vurderingerne for 2013, 2015, 2017 og 2018

Når du får vurderingen for 2020, kan du både klage over vurderingen for 2020 og vurderingerne for 2013, 2015, 2017 og 2018 (de historiske vurderinger). Du kan også klage over eventuelle omvurderinger af din ejendom for årene 2013-2019.

Er du fritaget fra Digital Post?

Hvis du er fritaget fra Digital Post, får du beskeder om vurderingen med almindelig post.

Læs mere om ejendomsvurderingerne på Vurderingsportalen