Sådan klager du
Din klage skal opfylde nogle få, men vigtige betingelser for at vi kan behandle den
- Du skal klage inden for den frist, der er oplyst i den afgørelse, du klager over.
- Klagen skal sendes med vores online klageformular, som du finder her
- Din klage skal være skriftlig og begrundet.
- Du skal vedhæfte den afgørelse, du klager over – og sagsfremstillingen, hvis du har modtaget en.
- Du skal i de fleste tilfælde betale et klagegebyr.
Betaling af klagegebyr
I de fleste tilfælde opkræver vi et klagegebyr for at behandle din klage. Klagegebyret skal betales samtidig med indsendelsen af klagen.
Klagen bortfalder, hvis klagegebyret ikke bliver betalt samtidig med, at du sender klagen til os.
Du kan betale klagegebyret med betalingskort eller MobilePay.
Er du professionel partsrepræsentant, kan du udskyde betalingen af klagegebyret.
Læs mere om udskydelse af betalingen
Klagen skal sendes digitalt
Du skal som udgangspunkt sende din klage med Skatteankestyrelsens digitale selvbetjeningsløsning.
Læs mere om digital kontakt med Skatteankestyrelsen
Er du fritaget eller undtaget fra Digital Post?
Hvis du er fritaget eller undtaget fra Digital Post, kan du sende din klage med almindelig post, eller du kan aflevere din klage til Skatteankestyrelsen ved personligt fremmøde.
Du kan finde vores kontaktoplysninger her
Du skal betale klagegebyret via bankoverførsel senest samtidig med indsendelsen af klagen, ellers bortfalder den. Du skal overføre klagegebyret til reg.nr. 0216 kontonr. 4069029361.
Find svar på spørgsmål om digital klage og kommunikation på siden om digital kontakt
Vil du vide mere om, hvordan vi behandler din sag?
Læs mere om, hvordan vi behandler din sag
Har du brug for hjælp?
Hvis du har tekniske spørgsmål eller brug for hjælp til klageformularen, er du velkommen til at kontakte os.