Du er ved at oprette en klage
Hav følgende parat
- Dit MitID
- Et betalingskort eller MobilePay til betaling af klagegebyr.
- Din begrundelse for klagen.
- Afgørelsen, du klager over.
- Myndighedens sagsfremstilling, hvis du har modtaget en.
- Evt. yderligere dokumenter, der underbygger din klage.
- Fuldmagt (hvis du klager på vegne af en anden).
Læs mere om fuldmagt
Du kan indsende filer som pdf, doc, docx, jpg, png, tiff. Du kan indsende op til 100 MB i alt.
Betaling af klagegebyr
I de fleste tilfælde opkræver vi et klagegebyr for at behandle din klage. Du skal ikke betale klagegebyr, hvis din sag handler om aktindsigt. Klagegebyret skal betales samtidig med indsendelsen af klagen.
Klagen bortfalder, hvis ikke klagegebyret bliver betalt samtidig med indsendelsen af klagen.
Du kan betale klagegebyret med betalingskort eller MobilePay.
Er du professionel partsrepræsentant, kan du udskyde betalingen af klagegebyret.
Læs mere om udskydelse af betalingen
Klageformularen gemmer løbende det, du udfylder
Når du opretter en ny klage med Skatteankestyrelsens online klageformular, bliver din tekst løbende gemt som en kladde. Hvis du ikke gør klagen færdig, eller hvis du bliver afbrudt, kan du altså fortsætte senere. Kladden gemmes i 48 timer, fra du senest har arbejdet med den.
Er du fritaget eller undtaget fra Digital Post?
Hvis du er fritaget eller undtaget fra Digital Post, kan du sende din klage med almindelig post, eller du kan aflevere din klage til Skatteankestyrelsen ved personligt fremmøde. Du skal følge klagevejledningen i den afgørelse, du klager over.
Du skal betale klagegebyret via bankoverførsel senest samtidig med indsendelsen af klagen, ellers bortfalder den. Du skal overføre klagegebyret til reg.nr. 0216 kontonr. 4069029361.
Vil du vide mere om, hvordan vi behandler din sag?
Læs mere om, hvordan vi behandler din sag
Sådan ser et typisk sagsforløb ud
Sådan behandler vi personoplysninger
Skatteankestyrelsen modtager oplysninger om dig, når du opretter en klage i Skatteankestyrelsens digitale selvbetjeningsløsning. Når vi har modtaget klagen, sender vi dig mere information om, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
Læs mere om Skatteankestyrelsens privatlivspolitik
Husk, at du kun bør give os personoplysninger, som er relevante for behandlingen af din sag.